luni, 2 februarie 2009

Accident Caraiman cu Grivita

Cred ca imi place sa locuiesc in zone cu pericol sporit de accidente rutiere. Toata facultatea m-am "delectat" din caminul Leu cu accidente de la cele mai banale (saracul felinar de la statia de tramvai, nu rezista o saptamana intreg) pana la chestii serioase cu morti si raniti.

M-am mutat apoi dupa ce am terminat Electronica la medicina in U-uri (ca de, sotia era studenta inca). Acolo era mai la dos asa, liniste si pace... pana intr-o seara cand niste studenti cheflii au vrut sa vada cat dureaza pana ajunge un pat de la etajele superioare, jos, la parter. Nu a durat mult, doar ca libera cadere i-a fost incetinita pe la 1 m si de ceva, de catre o masina (nici acum nu stiu ce era saraca) care a avut nenorocul sa se afle in calea masuratorii studentilor.

Om serios, m-am mutat la casa mea, intr-un bloc de ceferisti, pe Calea Grivitei intersectie cu Caraiman. O liniste deplina (as fi zis ca trenurile o sa deranjeze, dar nu scot un sunet in triajul Garii de Nord, ca e zona locuita si nu permite legea).

Vecinii si ei linistiti, ca balconul meu da in Cimitirul Sf. Vineri, un parc minunat prin care chiar m-as plimba primavara. Doar din cand in cand cate o baba mai isterica (probabil bocitoare de meserie, da, exista asa ceva) se mai aude la cate un parastas sau inmormantare.

Si atunci de unde pana unde zona cu pericol sporit de accidente? Pai, nu ma mutasem nici macar de 2 saptamani, cand a inceput "distractia": accidente aproape la saptamana. Sa te fereasca Sfantul sa fii primul la semafor pe Caraiman noaptea asa dupa 12, si sa ai curajul sa iesi in Grivita pe verde, fara sa te asiguri... pai da, Calea Grivitei am aflat apoi e raiul curselor (sau era, ca acum s-au mutat slava Domnului). Sau altfel, sa ai curajul sa stai singur la semafor noaptea pe Calea Grivitei, cand drumu e asa liber si poti trece linistit pe rosu. Pai daca te opresti, risti sa ti-o iei de la vre-un Benveu din spate, care vine ca Acceleratu' si nu se prinde ca tu stai. Pai de ce stai domnule? Ce daca e rosu? Nu vezi ca nu e nici o masina, si ai si 3 benzi la dispozitie.

Asa s-a intamplat cu o fatuca intr-un Fiesta, care a avut tupeul sa se opreasca la semafor, dupa 12 noaptea. A venit unu si a impins-o "putin" in stalpul de dupa intersectie cu vreo suta si ceva la ora, de nu a mai plecat de acolo (Dumnezeu s-o ierte). Nici frate-su ei nu a mai plecat de acolo o saptamana, plangand disperat si rugandu-se de oameni care au fost martori sa vina sa dea o declaratie la politie, ca baietasul era bine pus si urma sa scape bazma curata desi a parasit locul accidentului, nu avea permis ca ii fusese suspendat pentru bautura in 2006, si au zis vecinii ca se clatina cand s-a dat jos din masina si a fugit ... (mama ce ma enervez pe masura ce scriu si-mi aduc aminte :(((( ). Eu n-am fost martor ca ma duceam, dar vecinu de palier era jos sa ia o bere si a vazut totul: - Nu ma duc vecine, ce vrei sa vina ala sa-mi ia gatu ca dau declaratie impotriva lui. Am familie, ce naiba ...
Aici comunicatul de la politie ... si mai jos cum arata masina ... (foto preluata din comunicat)

Nu a trecut mult de la faza cu Fiesta, ca intr-o noapte, trezit de niste zbierete de femeie, despre care am crezut io ca o batea vreunul, si incercand sa adorm, aud iar o duduiala de am zis ca sarit trenu de pe linie. NU sarise. Un X5 facuse praf o masina mica, iar, nu stiu ce era. A doua zi dimineata am aflat si ce era cu urletele de ma trezisera: fix deasupra mea, vecina, o femeie la vreo 60 de ani, si-a gasit baiatul de vreo 38, spanzurat in sufragerie. La doar cateva secunde sau minute dupa urlete, a avut loc si accidentul. NO COMMENT.

De ce scriu astea acum? Pai fix acum o ora sa zic, ma uitam linistit la o comedie (deh, vroiam sa ma simt si io bine asa, sa ma delectez) si aud iar bubuiala. Logan cu Jeep Grand Cherokee (asa s-o scrie?). 0-1. Mai jos derularea evenimentului post-accident:

Se pare ca soferul autoturismului Logan a trecut pe rosu, iesind de pe Caraiman si incercand sa intre pe Calea Grivitei, astfel lovind in plin un 4x4 care circula regulamentar.

Soferul autoturismului 4x4 a iesit imediat din masina si a incercat sa il elibereze pe celalalt sofer, dar usa acestuia nu s-a putut deschide fiind contorsionata.

Martorii au sunat imediat la 112 si in nici 4 minute, ambulanta sosea, reusind sa il scoata pe soferul ranit prin dreapta.

La fata locului s-au desfasura imediat "forte" impresionante:
  • 2 masini de la SMURD
  • 1 microbuz de la descarcerare al pompierilor
  • 1 autospeciala tot a pompierilor
  • 1 masina de politie de la circulatie
  • si inca o masina a politiei de la ordine publica
  • plus salvarea care venise prima
  • plus inca o salvare care a venit la final, nu stiu de ce;


Logan-ul nu a putut fi mutat decat cu ajutorul unei basculante, care l-a remorcat in afara carosabilului pentru a lasa loc pompierilor sa curete resturile


La finalul actiunii, a mai sosit o ambulanta, dar nu stiu de ce. Probabil datorita desfasurarilor masive de "organe" acestia s-au lovit cap in cap si s-au accidentat.


Ma duc sa visez frumos. Daca mai pot :(
Mare atentie cand sunteti la volan. Nu la voi, la altii!

3 comentarii:

  1. opel, domnu' nu fiesta, am vazut io. si fata n-a murit, ca nu i-ar mai fi luat aia sange daca era moarta. o fi crapat dupa...
    si baba n-a tipat ca se spanzurase fi-su, ci ca a vazut in bobi de mazare ca o sa fie accidentul ala. de spanzurat se spanzurase barbate-su acum vreo 10 ani, da' asta a fost cosmarul tau, ca bausei cola si nu dormeai bine... offfff.........

    RăspundețiȘtergere
  2. Fata a murit ulterior, a 2-a sau a treia zi, cand a aparut frate-su pacolo sa caute martori :(

    RăspundețiȘtergere
  3. La un moment dat aveam ganduri din alea (sinucigase), la modu' "frate la un moment dat m-oi intoarce si eu in Romania".

    Tocmai am redefinit acel
    (la un moment = nicio) + dat + a
    :D

    RăspundețiȘtergere